۳۰ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

مهارت های تقویت حافظه در دوران سالمندی

هنگامی که سالمندی با فراموشی مواجه می شود و دایما کارهای روزانه زندگی خود را فراموش می کند می تواند دچار کمبود اعتماد به نفس بشود و احساس حقارت و بی ارزشی پیدا کند. وظیفه و کمک ما این است که هر بار با دقت و با صبر و حوصله به آن ها گوش دهیم تا از ایجاد احساسات منفی و آسیب های بیشتر در سالمندمان جلوگیری نماییم.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
elham saadati

آپارتمان نشینی در گرگان

شهر گرگان ، در استان گلستان قرار دارد و مرکز این استان است. گرگان شهری توریستی است که در همه ی فصل های سال به خصوص تابستان مورد توجه گردشگراناست. این شهر طبیعت فوق العاده ای دارد و آب و هوای آن به دلیل قرارگیری بین کوه و دریا از خوش آب و هوا ترین مناطق ایران است و کسانی که بیماری های قلبی و تنفسی دارند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
elham saadati

هوش سیاه ۲


هوش سیاه ۲ نام مجموعه تلویزیونی است که در ادامه مجموعه هوش سیاه ۱ساخته شده‌است. در تاریخ ۲۲ مهر سال ۱۳۸۹ جهت ساخت سری دوم مجموعه در سیمای جمهوری اسلامی ایران تصمیم‌گیری و ساخت سری دوم قطعی شد.[۲]کارگردان این مجموعه همانند سری قبل مسعود آب‌پرور است ولی تهیه‌کنندگی آن راسید مرتضی فاطمی بر عهده داشته‌است. این مجموعه می‌بایست با حمایت مالی و اطلاعاتی پلیس ایران همراه شود که علی‌رغم تعهد کتبی پلیس، این وعده عملی نشد و مجموعه ابتدا بدون کمک این نهاد[۳]و سپس با مخالفت پلیس فتا[۴]ساخته شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
elham saadati

آیا فروشگاه ها هم نرم افزار حسابداری میخواهند؟

نرم افزار حسابداری یک برنامه اساسی است که به سازمان امکان می دهد جریان پول را برای بررسی و حسابرسی داخلی و خارجی ثبت کند. این ابزار اصلی برای ارزیابی سلامت مالی سازمان است و برای برآورده شدن موارد قانونی از طریق چنین ابزارهای مالی اصلی به عنوان سرفصل عمومی، حسابداری قابل پرداخت و دریافتی، سفارش خرید، سهام یا موجودی و صدور صورتحساب است. پیاده سازی مدرن از برنامه به ماژول حقوق و دستمزد، پرداخت الکترونیکی، جدول زمانی و هزینه های دیگر به منظور افزایش جایگاه و گسترش در بازار میباشد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
elham saadati

هوش چیست و چگونه از آن بهره‌برداری می‌کنیم؟

هوش (Intelligence) یکی از چیزهایی است که از آغاز زندگی با آن سر و کار داریم. به راستی هوش چیست و چگونه از آن بهره‌برداری می‌کنیم؟ هوش یکی از پیچیده‌ترین فرآیندهای روانی انسان است این فرآیند روانی به کمک آزمون‌های روان‌شناسی و نیز سنجش‌های مغزی قابل سنجش و اندازه‌گیری است. هوش، چیزی ویژه‌ی انسان نیست و در دیگر جانداران نیز به گونه‌ای دیده می‌شود. انسان توانسته است به کمک همین هوش و دانشی که در دست دارد برای سیستم‌های کامپیوتری و فناوری‌های بی‌جان، هوش مصنوعی بسازد. هوش یکی از ارزشمندترین دارایی‌های انسان است در این نوشته شما را با هوش و کارکردهای آن آشنا می‌کنم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
elham saadati

نرم افزار حسابداری برای شرکت ها چه کاربردی دارد؟

نرم افزار حسابداری یک برنامه کامپیوتری است که به حسابرسان و حسابداران در ضبط و گزارش معاملات مالی شرکت کمک می کند. عملکرد نرم افزار حسابداری از محصول به محصول و از یک صنف به صنفی دیگرمتفاوت است. شرکت های بزرگ تر ممکن است تصمیم به راه اندازی یک سیستم سفارشی باشند که نرم افزار حسابداریشان باید یک مقدار حجم گسترده تری از فرشگاه ها و بیزینس هایی که ادارات مختلف ادغام می کنند، داشته باشند .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
elham saadati

هوش انسان ژنتیکی است یا اکتسابی؟


صفحه اصلی

دانش

دانش

جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۴

هوش انسان ژنتیکی است یا اکتسابی؟

ترجمه مهرجان صیادی: بر خلاف آنچه اغلب مردم تصور می‌کنند علاوه بر ژنتیک، محیط اجتماعی نیز در پرورش هوش انسان نقش به‌سزایی دارد


brain600

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
elham saadati

کانکس در مدل های مختلف

 

امروزه صنعت کانکس و خانه های پیش ساخته بشدت درحال رشد و شکوفایی است . این صنعت در کشور ایران از دهه ی ۴۰ شمسی با ورود کیوسک های مطبوعاتی به مردم ایران معرفی شده و در آن زمان این سازه ها را بطور کامل فلزی ساخته و مانند یک قوطی بزرگ فلزی طراحی و تولید می کردند و از هیچ گونه امکانات رفاهی در ساخت آن ها بهره برده نمی شد .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
elham saadati

هوش کودکان بیش فعال

مدام در حال شیطنت است و یک‌جا بند نمی‌شود، رفتارهای او و لجبازی‌هایش دیوانه‌تان می‌کند، در ‌مهمانی هم‌ از دست لجبازی‌ها و خرابکاری‌هایش آرام و قرار ندارید و مدام حرص می‌خورید، یکی می‌گوید باید بیشتر تنبیهش کنید و دیگری می‌‌گوید بزرگ می‌شود، خوب می‌شود و بعضی‌ها هم مهر بیش‌فعالی به او می‌زنند. اما واقعیت این است که همیشه مشکلات رفتاری بچه‌ها با گذر زمان از بین نمی‌رود و تنبیه هم نمی‌تواند باری از دوش شما بردارد. در مطلب قبل درباره بیش فعالی و کودکان بیش فعال توضیحاتی آورده شد، در ادامه توضیحات دیگر آمده است:


رفتارهایش را زیر ذره‌بین بگذارید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
elham saadati

مالزی یکی از جذاب ترین کشورهای توریستی

تور مالزی ، کشور مالزی یکی از ثروتمند ترین کشور های جنوب شرق آسیاست. کشوری که دارای جاذبه های گردشگری طبیعی زیادی است. مالزی ، کشوری که هزینه مسافرت برای گردشگران آن کم و مناسب است. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
elham saadati