باربیکیو سنگی ، باربیکیو سنگی یکی دیگر از انواع باربیکیو می باشد . این نوع باربیکیو در مقایسه با سایر انواع  مانند باربیکیو زغالی و گازی ، باربیکیو گازی و باربیکیو آجری که در مقاله های پیشین به توضیح آنها پرداختیم ، مناسب تر است . در ادامه مزایا و معایب باربیکیو سنگی را به تفصیل بررسی خواهیم کرد .


باربیکیو سنگی جهت استفاده در حیاط ، تراس ، بالکن ، حیاط خلوت ، باغ ، خانه ، ویلا و ... مناسب است . همچنین در سفره خانه ها ، رستوران ها و ... نیز کاربرد های فراوانی دارد . این باربیکیو علاوه بر پخت کباب دودی ، به محیط اطراف خود زیبایی می بخشد و جنبه ی دکوری دارد .
کباب پز های سنگی ، کباب پز هایی دست ساز هستند و برای ساخت آنها باید به سازندگانباربیکیو مراجعه کرد .
در زمان های قدیم افراد برای ساخت کباب پز های آجری و سنگی محدودیت مکانی داشتند ، ولی امروزه به هنگام ساخت خانه ها ، محل قرار گرفتن باربیکیو مشخص می شود . کباب پز سنگی بر اساس سلیقه و بودجه خریدار ، از سنگ های مختلفی ساخته می شود . سنگ آنتیک ، سنگ آجرنما ، گابیون و ... را می توان از جمله سنگ های پر کاربرد در ساخت باربیکیو نام برد .

باربیکیو آجری ، باربیکیو یا کباب پز آجری یکی از انواع کباب پز ها می باشد که از آن برای سیخ کشیدن و کباب کردن گوشت ، مرغ ، ماهی و سایر گوشت ها استفاده می شود . از این نوع کباب پز ها هم در محیط خانه و هم در محیط بیرون از خانه می توان استفاده کرد . ساخت آن ها نیاز به علم خاصی ندارد، به طوری که افراد غیر حرفه ای نیز می توانند آن را بسازند  .



طعم دار کردن گوشت ، مرغ ، ماهی و ...  با چاشنی ها و ادویه های مختلف و سیخ کشیدن و کباب کردن آن ها ، از جمله مهم ترین عواملی است که امروزه انسان ها در تفریح و دورهمی های خود به آن توجه می کنند ، به همین دلیل آن ها با خرید باربیکیو برای حیاط ، باغ ، باغچه و ... خود این نیاز را برطرف می کنند . اگر شما شخصی مهمان نواز و دوست دار دورهمی های خانوادگی و دوستانه در محوطه خانه خود هستید و دوست دارید باغ ویلا یا حیاط خانه تان ظاهری زیبا با سبکی خاص داشته باشد ، می توانید از باربیکیو آجری استفاده کنید . در ادامه شما را با خصوصیات و روش ساخت این نوع باربیکیو آشنا می کنیم .

مزایای باربیکیو آجری

1. این نوع باربیکیو ها با داشتن فضایی محفوظ ، از پخش گرد و غبار حاصل از سوختن زغال ، چوب و ... جلوگیری می کنند .
2. کباب پز های آجری همانند کباب پز های زغالی ، طعمی دودی به کباب می دهند که با سلیقه بسیاری از اشخاص سازگار است .
3. در صورت داشتن وقت و حوصله ، شما می توانید با دستان خودتان ، کباب پز مورد علاقه خودتان را با کم ترین هزینه بسازید .
4. باربیکیو آجری سقف دار ، جهت استفاده در روز های بارانی بسیار مناسب می باشد ؛ چرا که از خیس شدن گوشت ها و خراب شدن آنها جلوگیری می کند .


معایب باربیکیو آجری

1. روشن و خاموش کردن آنها کاری دشوار است ؛ چرا که مدت زمان زیادی طول می کشد تا گرم و سرد شوند .
2. این باربیکیو ها به آسانی تمیز نمی شوند .
3. در صورت نداشتن سقف ، گرد و غبار ناشی از دود زغال ها و چوب ها ، هم آجر ها و هم محیط اطراف را آلوده می کند .

 منبع : arianafire.com