شیک کلمه ای فرانسوی و به معنای ظرافت و توانایی در افراد می باشد. امروزه ملاک شناخت شخصیت افراد از روی ظاهر افراد است. هنگامی که کسی پوششی شیک و جذاب دارد، این پیام را به دیگران منتقل کند که دارای اعتماد به نفس بالایی است و برای شخصیت خود اهمیت بالایی قائل است. شیک پوشی روش است که انسان در طول عمر خود و بر حسب عادات ، تجربه ها و محیط پیرامون خود می آموزند. در دنیای مد و فشن شیک بودن تعریفی از خوش پوشی و خوش استایل بودن بر اساس مد های روز می باشد. شیک پوشی در اصطلاح روزمره یعنی اینکه آنچه فرد می پوشد به اندام و ظاهر او بیاید و موجب جذابیت و زیبایی در وی گردد. به طور کلی شیک پوشی نکات و ظرافت هایی خاصی دارد که در ادامه به شرح آن ها می پردازیم.


اصول ، ترفند ها و نکات شیک پوشی:


 پیدا کردن لباس مناسب شخصیت خود:


اینکه بدانیم چه لباسی مناسب سن ما است و یا اینکه چه رنگی به پوست و اندام ما می آید و از همه مهم تر اینکه بدانیم لباس را برای چه منظور و چه شرایطی می خواهیم ، بهترین کمک به ما است برای اینکه بدانیم چه لباسی بر تن کرده که ما را به فردی شیک پوش تبدیل نماید .


 دانستن سایز و شکل اندام خود:


زمانی که تصمیم به خرید لباس و کفش و حتی زیور آلات گرفته می شود باید به سایز و شکل اندام خود دقت بسیار زیادی به عمل آوریم. در دنیای مد و شیک پوشی ترکیب و مدل لباس برای اندام های چاق ، متوسط ، لاغر ، بلند قد ، کوتاه قد و ... متفاوت است. به عنوان مثال لباس های بسیار تنگ و چسبان برای افراد چاق و لباس های گشاد برای افراد لاغر بسیار نامناسب و نا متعارف می باشند و با اصول شیک پوشی مغایرت دارد. همچنین کفش هایی با پاشنه بسیار بلند برای افراد بسیار کوتاه نیز اصلاً مناسب نیست.


 ترکیب رنگ ها در بکار بردن لباس ها:


ایجاد هارمونی و هماهنگی در رنگ لباس های یکی از مهم ترین اصول شیک پوشی است. استفاده از رنگ های مکمل و جذاب درانواع لباس ها مانند کت و شلوار ، کیف و کفش ، بلوز و دامن ، مانتو و شلوار و ... ترفندی است که می تواند به فرد استایلی چشم گیر و فوق العاده زیبایی ببخشد.


 جنس لباس و کیف و کفش:


استفاده از برخی از جنس های موجود در بازار مانند چرم زیبایی و جذابیت بالایی به ظاهر فرد می بخشد. کت یا کیف و کفش چرم از جمله کالا هایی هستند که هیچگاه از مد نمی افتند. توجه به افراد خوش پوش و مدل های دلخواه
توجه و الهام گرفتن از افراد شیک پوش و مورد علاقه اشخاص از ترفندهایی است که کمک بزرگ و فوری برای الگو برداری در امر شیک پوشی به افراد می نماید.در نهایت شما میتوانید برای حمایت از تولید ملی و تولید ایرانی از برترین و با کیفیت ترین برندهای ایرانی به منظور حفظ چرخه تولید و ارتقا کالای ایرانی، استفاده نمایید.