ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، پس از یک جلسه روز شنبه در حاشیه گروه 20 با شاهزاده محمد بن سلمان، روز شنبه اعلام کرد. نظرات این هفته در نشست اوپک در وین برگزار می شود. نمایندگان اوپک گفتند که رهبران برتری سیاسی خود را برای توافق بدست آورده اند، اما کارهای زیادی انجام شده است، از جمله در مورد هر گونه کاهش تولید بالقوه.



پوتین به خبرنگاران گفت که در مورد گسترش توافقنامه در بوئنوس آیرس گفت: "تصمیم گیری نهایی در مورد حجم ها وجود ندارد، اما با عربستان سعودی ما این کار را انجام خواهیم داد." و هر تعداد بر اساس این تصمیم مشترک خواهد بود، ما موافقت کردیم که ما نظارت خواهیم کرد وضعیت بازار و به سرعت به آن واکنش نشان می دهد. "



همزمان، عربستان سعودی از طریق آژانس مطبوعاتی دولتی گفت که ریاض و مسکو در بوئنوس آیرس مذاکرات در مورد "تعادل دوباره" بازار نفت را انجام داده اند. در حالی که هر دو در مورد پیشرفت و گسترش همکاری صحبت کردند، نه روسیه و نه عربستان اعلامیه ای رسمی درباره حجم تولید نداشتند.


Derek Brower، مدیر گروه مشاور RS Energy، گفت: "این ممکن است پیشرفت بحرانی برای اوپک و غیر اوپک برای برش باشد." اما جزئیات اکنون مهم است - چه مقدار از زمان، از چه زمانی، چه مدت و به طور جدی، از چه پایه ها بریده خواهد شد. "


در اوایل این هفته یک گروه مشاوره ای به اوپک به وزیران گفت که این بازار بیش از حد عرضه شده است و نیاز به کاهش 1.3 میلیون بشکه در روز از اکتبر دارد. پیشنهادات گروه مشاوره اجباری نیست و وزرای اوپک اغلب مسیر دیگری را انتخاب می کنند. با این حال، این دیدگاه که بازار نفت بیش از حد عرضه می شود، نشانه ای از کارتل است که زمینه فعالیت را فراهم می کند.


اوپک، که پمپ بنزین چهار تا بشکه ای تولید می کند در سراسر جهان، در 6 دسامبر در وین برگزار می شود تا در مورد کاهش تولید پس از افزایش قیمت نفت در ماه نوامبر، از زمان بحران مالی جهانی در سال 2008، بزرگترین افت ماهانه را تجربه کند.


نفت خام برنت، معیار جهانی، در حدود یک سوم از ماه اوت به دلیل افزایش عرضه از مناطق شیل ایالات متحده، عربستان سعودی و روسیه، کاهش رشد تقاضا و لغو آمریکا در مورد تحریم های نفتی علیه ایران است. در اوایل ماه اکتبر، برنت در اوایل ماه اکتبر به بالاترین سطح 4 ساله 86.76 دلار در هر بشکه رسید و روز جمعه به 58.71 دلار کاهش یافت. معامله گران نفت در هفته گذشته ناپدید شده اند زیرا معامله گران پیش از جمع آوری اوپک موضع گیری کرده اند.


مایک ویتنر، رییس تحقیقات بازار نفت در Societe Generale SA، گفت: "بازارها فکر می کنند که یک نوع برش وجود دارد." "با این حال، نگرانی وجود دارد که کاهش به اندازه کافی بزرگ نخواهد بود و همچنین ممکن است پیام عمدا ناشناخته باشد تا نارضایتی رئیس جمهور تامپس را نادیده بگیرد."



ترامپ به طور عمومی و خصوصی به سعودی ها گفته است که او می خواهد نفت خام ارزان تر، حتی افشا کند که او در زمان تماس تلفنی در ماه اکتبر، زمانی که معیار برنت برنت بیش از 80 دلار افزایش یافت، او را سرنگون کرد. پیش از فروپاشی قیمت نفت، پادشاهی به خواسته های ترامپ پاسخ داد. تولید نوامبر آن در روز به دلیل سقوط قیمت ها، رکورد تمام وقت را بیش از 11 میلیون بشکه در روز افزایش داد و موجب پاسخ جالب در توییتر از کاخ سفید شد.


برای بن سلمان، پادشاه پادشاهی و حاکم روز به روز، معضل بین نگه داشتن رئیس جمهور آمریکا و داشتن قیمت نفتی که بودجه عربستان را متعادل می کند، توسط قتل روزنامه نگار جمال خسگگی تشدید شده است. با وجود فشار از سناتورهای عصبانی و دیگر بازیکنان قدرت واشنگتن، دولت ترامپ حمایت خود را از رهبر عربستان حفظ کرده است.


دفعات بازدید: افزایش خروجی U.S. به فشار بر روی اوپک + می افزاید


پوتین و شاهزاده سالهای جنگ بین دو بزرگترین صادرکنندگان نفت در جهان را در سال 2016 به پایان رساندند و از آن زمان در یک معامله به نام گروه اوپک + که شامل کارتل و اعضای غیر عضو اوپک مانند روسیه، مکزیک، آذربایجان و قزاقستان است، همکاری کرده اند. .