پیشگامان همه اشاره به همان جهت: فروش گوشی های هوشمند در این سال برای اولین بار قطره در جهان کاهش یافته و احتمالا دوباره رشد نمی کند تا حدود 2020، زمانی که شبکه های مخابراتی 5G شروع به گسترش در راه بزرگ است.


Counterpoint Research در یک گزارش اخیر می گوید: محموله های گوشی های هوشمند احتمالا در سال جاری میلادی تا سال 2017 به 1.3 درصد کاهش می یابد، به طوری که مصرف کنندگان در حال انتظار برای جایگزینی دستگاه های خود هستند. شرکت تحقیقاتی IHS Markit می گوید که این محموله ها در اواخر سال جاری به مدت دو ماه متوالی کاهش یافته و سه ماه تا پایان ماه سپتامبر با کاهش 3.3 درصدی به 354.8 میلیون دستگاه رسیده است.


فن آوری های تایوانی از دهه 1980 از سهم عمده لوازم الکترونیکی مصرفی در جهان استفاده کرده اند. تولید کننده نیمه رسانای تایوان (TSMC) پردازنده های آیفون آیفون را طراحی می کند. همسایگان شمالی خود در تایوان Pegatron و Foxconn Technology همانند همدیگر را تشکیل می دهند. غول تکنولوژی ایالات متحده مدتهاست که تأثیرات زیادی بر روی پیشامدهای تولیدکنندگان الکترونیک جزیره دارد و در حال حاضر این بدان معنی است که کاهش فروش مورد انتظار در فروش گوشی های هوشمند ممکن است تا حدودی بر موفقیت شرکت فن آوری این جزیره تأثیر بگذارد.

بیشتر در مورد فوربس: فروش اپل آی فون XR یک رمز و راز شگفت انگیز است


میا هوانگ، تحلیلگر شرکت TrendForce، تحقیقاتی در بازار تایپه، می گوید: "برای گوشی های آندروید، تامین کنندگان اصلی و اسمبلر ها در تایوان قرار ندارند، بنابراین ما انتظار نداریم که قراردادی های تایوانی از فروش پایین تر از مدل های آندروئید تاثیر بگذارند." هوانگ می گوید تولید اپل، تنها کاهش تولید حجم در سال جاری را شاهد خواهد بود، بنابراین تأثیر بر پیمانکاران تایوانی تنها ظریف خواهد بود. "


شما همچنین می توانید


 

Counterpoint می گوید که گوشی های آندروید در سال جاری به دلیل "برونگاری ناشی از رقابت شدید" در برخی از بازارها بیشتر از آمار مصرف می کنند. تولید آندروید تا حد زیادی به سمت تعدادی از توسعه دهندگان چینی کشیده شده است که گوشی ها را برای یک پایگاه بزرگ مصرف کننده داخلی و همچنین مصرف کنندگان کم درآمد در سایر کشورهای آسیایی می سازد.

در پایان بالا سنگین می شود


با این حال، محموله های آیفون موفق به فرار از روند گسترده تر با افزایش 0.5٪ به افزایش 46.9 میلیون واحد در سه ماهه که در تاریخ 30 سپتامبر به پایان رسید، "نشان می دهد که آخرین مدل های آیفون متقاعد مشتریان برای ارتقاء، حتی با قیمت بالاتر ، "اخیرا IHS Markit گفت.


اگرچه اکثر شرکت ها درصدد انتشار درآمدهای حاصل از اپل هستند، موسسه تحقیقات بازار و مشاوره تخمین می زند که 36 شرکت از تایوان بخشی از ساختن آیفون 8 را دارند. همچنین اظهار داشت که سفارشات اپل از سال 2015 تاکنون 68 درصد کل تلفات گوشی های هوشمند از تایوان را شامل می شود.


کسانی که از لوازم آیفون این جزیره هستند، شامل محصولاتی مانند Foxconn و TSMC و تولید کننده لمسی TPK Holding، توسعه دهنده لنز لارن Largan Precision و Wistron است که گوشی را جمع آوری می کند.


چرا فقط بر روی گوشی های هوشمند تکیه می کنید؟


تحلیلگران می گویند کاهش رشد فروش گوشی های هوشمند به مدت یک سال یا دو سال دیگر ادامه خواهد داشت، حداقل تا زمانی که 5G به بازارهای عمده نفوذ کند. هوانگ خاطر نشان می کند که مصرف کنندگان در بازارهای امروز با مشخصات و طرح های مشابه در بازار امروز مواجه می شوند و نه وسوسه انگیز نوآوری، که موجب جایگزینی کمتر می شود. این به خصوص در بازارهای بالغ بیشتر است.

اما سازندگان سخت افزار تایوان با توجه به سفارشات و قیمت گذاری، با عدم اطمینان زیادی مواجه شده اند. اکنون جواب آنها، با توجه به تجربه بسیار زیاد است؟ کار بر روی برخی از محصولات دیگر، مانند دستگاه های متصل یا رایانه های شخصی. هوانگ می گوید: "با توجه به کاهش فروش تلفن های همراه، تامین کنندگان اصلی گوشی های هوشمند به دنبال فرصت های تجاری دیگری هستند، مانند سفارشات از فروشندگان نوت بوک و تولید کنندگان محصولات IoT برای حفظ سودآوری".


TrendForce در یک بیانیه اخیر رسانه ای گفت که میزان حمل و نقل نوت بوک از ماه ژوئیه تا سپتامبر احتمالا در سه ماهه سوم سال جاری 3.9 درصد افزایش یافته و به 42.68 میلیون دستگاه رسید.


سازنده قرارداد، تحلیلگر تلفن همراه Counterpoint می گوید: تولید کنندگان قرارداد همچنین سرمایه گذاری در smartwatches، واقعیت مجازی و سخنرانان هوشمند برای جبران کاهش گوشی های هوشمند و "رشد پایدار" هستند. "ما این بخش ها را سریع می بینیم."


از سال 1988، به عنوان یک خبرنگار خبره، از سال 2008 تا کنون از همه چیز در مورد U.C. برکلی به تالار بزرگ مردم در پکن رفت و از مقامات کمونیست برای خبرگزاری ژاپنی Kyodo پیروی کرد.