در برخی مواقع، تمام کارآفرینانی که در تلاش برای ترک یک شغل شرکتی برای راهاندازی هستند، خودشان میپرسند: در ده سال چه چیزی می خواهم که شغلم را شبیه کنم؟ آیا هنوز هم می خواهم کار امن خود را انجام دهم، یا آیا باید ایده هایم را دنبال کنم؟


این نقطه Yuen Tuck Siew خود را در سال 2012 پیدا کرد. پس از گذراندن وقت به عنوان تحلیلگر سرمایه گذاری، Siew خود را برای کسب و کار رسانه های فضای خانواده خود در مالزی کار کرد. در این زمان بود که او شروع به توجه مردم به خرید آنلاین با استفاده از وب سایت ها مانند Groupon، Lazada و Zalora، که ایده خود را برای راه اندازی fintech. تنها مشکل؟ صحنه راه اندازی مالزی در سال 2012 عملا وجود نداشت.


Siew یادآور شد: "تعداد زیادی از مبتدی ها و افرادی که می توانستند برای مشاوره در مورد نحوه شروع یک کسب و کار فن آوری به آنجا مراجعه کنند، وجود داشت. "پس وقتی که من در مورد آنچه که من برای حرفه ای خود در دهه آینده می خواستم فکر می کردم، آیا می خواستم حرفه ای در رسانه های سنتی ایجاد کنم یا آیا می خواستم در خدمات مالی آنلاین شرکت کنم؟ من دوم را انتخاب کردم. "

ترک یک کار امن برای دنیای راه انداز غیر قابل پیش بینی، یک حرکت با اضطراب و عدم اطمینان است. برای Siew، زمانبندی کاتالیستی بود که او را به جهش پرتاب کرد.


"من امروز با افراد مختلف صحبت می کنم که هنوز در یک شغل می نشینند و می پرسند:" کاتالیزور چه چیزی را ترک می کند؟ "من فکر نمی کنم پیش بینی دقیق زمان بندی ممکن باشد. من می گویم بهتر است قبل از اواخر، تا زمانی که بتوانید آن را بپردازید، بهتر است. وقتی دیر شدید، سعی می کنید تا عقب نشینی کنید. در صورتی که در اوایل شما هستید، می توانید تا حدودی خود را کنترل کنید. "


شما همچنین می توانید


هدایت آبهای ریز به عنوان یک تازه وارد


روزهای اول شرکت Siew Jirnexu، یک بازار مالی آنلاین آنلاین مبتنی بر کوالالامپور بود، به گفته وی، "بدبختی" بود. Siew پیش بینی کرد که "بازار فوق العاده پولی" که در آن مصرف کنندگان به وب سایت خود می آیند، مالی یا بیمه را انتخاب می کنند محصولی که آنها می خواستند، و هنگامی که دکمه اعمال یا خرید را کلیک کردند، آنها را برای تکمیل معامله به وب سایت بانک یا شرکت بیمه هدایت می کردند. و Jirnexu درآمد خود را از طریق کمیسیون در مورد محصولات یا سیاست های که فروخته شده بود.


مشکل این بود که بانک ها و شرکت های بیمه، کارهای بدبختانه را دنبال می کردند که منجر به جیرنسو می شد. اغلب اوقات پیگیری توسط یک مرکز تماس پایین و خالی انجام شد که فرم های PDF را که مشتریان نیاز به چاپ، پر کردن، اسکن و ارسال به شرکت دارند، ارسال می کنند. اگر مرکز تماس در روز اول به شما نرسید، به احتمال زیاد شما فراموش خواهید شد.


Siew توضیح داد: "مصرف کنندگان در حال تجربه یک تجربه وحشتناک بودند، این که آیا آنها واقعا در تماس بوده یا نه." "تصور کنید که به یک سایت تجارت الکترونیک بروید و قادر به خرید محصول مورد نظر خود نیستید. در عوض، شما به یک وب سایت دیگر فرستاده می شود که در آن شما علاقه مند هستید و منتظر تماس با کسی است. این جایی بود که ما در سال 2013 بودیم. "


نه تنها این تجربه بد برای مصرف کنندگان بود، برای Jirnexu بد بود، که توسط شرکت هایی که مشتریان آنها را به آنها معرفی می کرد پرداخت نمی شد زیرا پیگیری هایشان بی تاثیر بود. بانک ها و شرکت های بیمه جیرنسو را سرزنش کردند، در حالی که جیرنسو انگشت خود را برای رها کردن توپ با مصرف کنندگان که در سایت خود فرود آمد، اشاره کرد. Siew گفت: این یک رابطه سازنده نبود.


یک محور می تواند یک راه اندازی در حال مبارزه را ذخیره کند


در پایان سال 2013، YT و دیگر بنیانگذاران موافقت کردند که کسب و کار صرفا مقایسه آنها واقعا مقیاس پذیر نیست. اگر آنها با مدل کسب و کار فعلی خود کنار بیایند، نقطه ای را در ادامه نمی بینند. آنچه که آنها تصمیم گرفتند انجام دهند به جای حل مشکلات مشتریان، محصولی را که می خواست به صورت آنلاین خریداری کند. تکرار جیرنسو بعد از آن محور متولد شد.


Siew گفت: "این همه ما از آن زمان تا کنون تمرکز کرده ایم. "ما مشکلات خود را با ساختن پلتفرم تکنولوژی و ارائه خدمات برای پلتفرمی که اجازه می دهد مشتری به وب سایت ما برسد، یک محصول را انتخاب کرده و از طریق کل برنامه یا روند معاملات در سایت ما، حل شده است. ما کنترل را حفظ می کنیم تا زمانی که فرایند به طور کامل تمام شود، در آن لحظه ما مصرف کننده را به این شرکت منتقل کرده ایم. "این درس بزرگی بود که Siew و دیگر بنیانگذاران از آغاز بدبختی که Jirnexu داشت: از شخص دیگری برای مراقبت از مشتریان خود اطمینان نداشت. آنها کنترل مسافرت مشتری خود را گرفتند و مشکلات را با فن آوری حل کردند، نه مردم. Jirnexu احتمالا بهترین است برای سایت های مقایسه مالی خود را RinggitPlus در مالزی و KreditGoGo در اندونزی شناخته شده است. این شرکت فقط یک دوره سرمایه گذاری سری B را به پایان رساند و برچسب های سفارشی از پلت فرم خود را با نرم افزار راه اندازی کرد، که امیدوارند تا در اوایل سال آینده راه اندازی شوند. آنها گفتند که آنها در سال گذشته نزدیک به سود خود بوده اند اما تصمیم گرفتند تا در سریعترین زمان ممکن رشد کنند.


مشاوره برای کارآفرینان


Sieck از امور مالی به دنیای راه اندازی شده، اهمیت فرهنگ و بینش را در هنگام تلاش برای جذب بهترین افراد به شرکت شما تاکید می کند.


سایو گفت: "من برای شش سال در بودجه بودم و می توان گفت که فرهنگ هیچ وقت مهمترین چیز در صنعت نیست. "مردم برای انجام کار خود به خوبی کار می کنند و آنها آنها را انجام می دهند. در دنیای راه اندازی، شانس شما نمی تواند قادر به پرداخت پتانسیل های استخدام بیشتر از راه اندازی بعدی. پس چرا باید آنها را پیوست؟ این خیلی با فرهنگ شرکت، چشم انداز است. همه چیز این است که اطمینان حاصل شود که اهداف شخصی آنها با اهداف کسب و کار هماهنگ است. "


ستون دوم برای ساختن شرکت شما، به ویژه اگر شما در fintech، شهرت است.


سایوت گفت: "مارتا راه اندازی شده است که سریع شکست بخورد و اغلب شکست بخورد." "اما هنگامی که شما در حال ارائه خدمات به یک بانک یا شرکت بیمه هستید، هرگز نمی خواهید شکست بخورید. شکست یک گزینه نیست. آنها واقعا شریک زندگی می کنند که سازگار است و چه کسی است و چه کسی می تواند اعتماد کند. اما این باعث تغییر برخی از پویایی روابط می شود. "